Autor: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
- Tłumaczenie: Bartosz Sałbut
Tytuł oryginału: Business Model Generation: A Hndbook of Visionaries, Game Changers, Challengers
Seria/cykl wydawniczy: –
Wydawnictwo: HELION
Data wydania: 2014
ISBN 978-83-246-3059-2
- Wydanie: papierowe
Oprawa: twarda
Liczba stron: 160
Wszyscy menedżerowie gorączkowo pracują nad usprawnieniem swojej firmy lub jej produktów. Szukają rozwiązań, które pozwolą im dostać się do czołówki rynkowych graczy lub utrzymać swoją pozycję w świecie ogarniętym manią wdrażania innowacji. Każdego dnia obserwujemy powstawanie niezliczonych nowych modeli i tysięcy nowatorskich rozwiązań, z których większość szybko popada w zapomnienie. Czyżby nie były wystarczająco genialne? Dlaczego jedne modele się przyjmują, a inne nie? Jak pracować z wizjonerskimi ideami, aby zwiększyć ich szanse na sukces?Za większością porażek dotyczących nowych rozwiązań stoi po prostu ich… nieuporządkowanie i niedopracowanie! Ale czy wdrażanie innowacji można w ogóle w jakiś sposób uporządkować? Nadeszła pora, by zmienić sposób myślenia o tworzeniu nowoczesnych modeli biznesowych.Wydawnictwo HELION, http://www.helion.pl
Ofert pracy dla informatyków nie brakuje. Również na pięć najlepiej płatnych zajęć na polskim rynku cztery należą do zawodów informatycznych. Jednak tych najbardziej ambitnych to nie zadowala. Chcą tworzyć własne przedsięwzięcia po to by zmieniać świat i znaleźć w nim godne swoich ambicji miejsce. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nowe technologie wymuszają też nową organizację przedsiębiorstw, a w szczególności nowe modele biznesowe. Właśnie temu ostatniemu poświęcono omawianą książkę.
Podręcznik, który dostałem do rąk jako żywo skojarzył mi się z książeczką dla dzieci. Format „Koziołka Matołka” czyli dwa razy tak szeroki jak wysoki. Mnóstwo koloru i odręcznych rysunków. Olbrzymia rozpiętość wielkości czcionki aż po taką, że jeden wyraz zajmuje całą stronę. Jednak wszystko to ma jasno określony cel – uczynić przekaz jak najbardziej czytelnym.
Autorzy analizują w niej najróżniejsze modele biznesowe, poczynając od tradycyjnych na najbardziej szalonych ze sprawdzonych na rynku kończąc, twierdząc że na tym nie koniec i każde przedsiębiorstwo wymaga modelu biznesowego skrojonego na jego miarę. Wprowadzają szereg środków systematyzujących je: szablony, schematy, projekty, strategie, procesy i perspektywy. Służą one jednocześnie do montowania zupełnie nowych modeli biznesowych pozwalających zaspokoić określone potrzeby.
Oczywiście podręcznik nie ogranicza się do zastosowań informatycznych i jego adresatami są nie tylko informatycy. Nowe modele biznesowe wkraczają bowiem również do bardziej tradycyjnych branż. Z pomocą narzędzi przedstawionych w podręczniku można odwzorować model takiego biznesu by następnie analizować go i modyfikować aż do znalezienia tego najodpowiedniejszego w danej sytuacji. Podręcznik zachęca do prowadzenia tego w postaci wieloosobowych narad i dyskusji z użyciem prostych interaktywnych środków typu tablica, mazaki i naklejki.