W ostatnich dniach nakładem wydawnictwa PWN ukazała się kolejna książka promująca zagadnienia informatyczne, przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych programowaniem. Z książki Twórz własne gry komputerowe w Pythonie dowiemy się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeśli jest to nasze pierwsze spotkanie z programowaniem! Mądre Książki patronują temu wydawnictwu.
Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi! Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Książka ta wypełni nudne popołudnia, zmieni Twoje spojrzenie na gry i nauczy tworzenia własnych. To obowiązkowa pozycja dla każdego, kto chce – jako twórca – zanurzyć się w tym magicznym świecie wirtualnej rozrywki, od którego dzieli nas tylko szklana tafla ekranu, a jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia.Magazyn Programista
Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie informatyki. A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?
Dzięki tej książce nauczysz się w jaki sposób:
* Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
* Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
* Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
* Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
* Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
* Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
* Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.
O AUTORZE
Al Sweigart to programista, zajmujący się nauczaniem programowania zarówno dzieci jak i dorosłych. Jego podręczniki do programowania można znaleźć na stronie https://inventwithpython.com/. Jest autorem bestsellerów Automate the Boring Stuff with Python i Scratch Programming Playground